پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی و تعویض شناسنامه

قابل توجه دانش آموزان بالای 15 سال

# کلیه دانش آموزانی که به سن قانونی 15 سال تمام رسیده اند لازم است ابتدا به آدرس اینترنتی WWW.NCR.IR مراجعه و نسبت به تکمیل فرم پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام نمایند.

# در مرحله بعد 2 قطعه عکس رنگی و یا سیاه و سفید با پس زمینه ی سفید ( 3در4 یا 6در 4) به تایید مدرسه مربوطه رسانده و به همراه اصل شناسنامه و کد رهگیری مرحله قبل به یکی از دفاتر پیش خوان و یا اداره ثبت و احوال مراجعه نمایند و فرم ثبت نام مربوط به تعویض شناسنامه را تکمیل نمایند.(کد رهگیری مرحله قبل در این فرم نوشته شود.)

# از این مرحله به بعد باید بقیه مراحل اخذ کارت هوشمند ملی پیگیری شود که بروی سایت اینترنتی WWW.NCR.IR به صورت نموداری شرح داده شده است .

# لازم به ذکر است که جهت احراز هویت اولیه و تحویل نهایی کارت هوشمند ملی باید دانش آموز شخصاً به محل اداره ثبت داحوال مراجعه نماید.

دفاتر پیشخوان دولت به آدرس های ذیل جهت تحویل مدارک

& دفتر پیشخوان 118 خدمات هویت ملی واقع در خیابان طیب جنب پلیس + 10

& دفتر پیشخوان 119 خدمات هویت ملی واقع در خیابان جب روبروی خوابگاه دانشجویی

& دفتر پیشخوان 120 خدمات هویت ملی واقع در خیابان گلزار طبقه فوقانی سوپر پل

& دفتر پیشخوان 121 خدمات هویت ملی واقع در خیابان مسجد سید نرسیده به چهارراه وفائی جنب بانک کشاورزی

& دفتر پیشخوان 122 خدمات هویت ملی واقع در خیابان خیام نبش کوی نور صادقی

& دفتر پیشخوان 123 خدمات هویت ملی واقع در خیابان چهارباغ پائین بین چهاراه تختی و میدان دروازه دولت

& دفتر پیشخوان 125 خدمات هویت ملی واقع در سپاهان هر بلوار غدیر

& دفتر پیشخوان 126 خدمات هویت ملی واقع در خیابان جی نرسیده به چهارراه پروین

 &دفتر پیشخوان 433 خدمات هویت ملی واقع در رهنان

& دفتر پیشخوان 1160 خدمات هویت ملی واقع در خیابان توحید روبروی بانک صادرات

& دفتر پیشخوان 1320 خدمات هویت ملی واقع در بلوار کشاورز خیابان قائمیه

 

مطالب علمی مفید و اموزنده

خواب مطلوب :کلید طلایی موفقیت تحصیلی

کمبود خواب دانش اموزان نه تنها باعث چرت زدن آنها در طول روز می شود بلکه در کیفیت تحصیلی نیز تاثیر میگذارد . این در حالی است که شمار دانش آموزانی که به اندازه ی کافی نمی خوابند همیشه درحال افزایش است. مهم ترین علت این است که شب ها تا دیر وقت مشغول تماشای تلویزیون و بازی های یارانه ای هستند. در نتیجه دانش آموز صبح روز بعد با خستگی به کلاس درس می رود و نمی تواند توجه و تفکر کافی داشته باشد. در این شرایط که دانش آموز پیشرفت تحصیلی مطلوبی ندارد. والدین نگران می شوند و تصور می کنند کلاس های تقویتی و سختگیری بیشتر در درس خواندن می تواند موثرباشد در حالی که بهتر است در وهله اول علل دقیق این مشکل بررسی شود زیرا در اکثر موارد در کنار خواب ناکافی تغذیه ی نادرست نیز مزید بر علت می شود.

صبحانه: وعده غذایی بسیار مهم اما فراموش شده

حذف صبحانه از برنامه غذایی روزانه اشتباه بسیار بزرگی است. پس از گذراندن شب و صبحی که با کار و فعالیت همراه است معده ی کودک مجبور است 14 ساعت گرسنگی را تحمل کند در این صورت نزدیک ظهر احساس خستگی می کند و معمولا به سراغ ریزه خوری و تنقلات می رود در نتیجه اشتهای چندانی برای ناهار نیز ندارد.

لازم است تا والدین حتما دانش آموز را به خوردن صبحانه کامل و متعادل ملزم کنند. شیرینی جات انتخواب خوبی برای این وعده غذایی نیست و به جای آن بهتر است قند های کند مانند نان ها و غلات استفاده شود

البته یک لیوان شیر نیز حتما باید در کنار آن باشد

 

مراقب باشید

اگر کودکان بد میخوابند و تغذیه مطلوبی ندارند مقصر والدین هستند که توجه چندانی ندارند. حتما به این نکات توجه ویژه داشته باشید البته ارتباطات عاطفی درون خوانواده را نیز فراموش نکنید . فرست هایی مانند صرف غذا را مغتنم بشمارید و با فرزندتان صخبت کنید. شب ها قبل از خواب نیز برایش کتاب بخوانید. هنگامی که از مدرسه باز می گردد با او ارتباط موثر و خوبی داشته باشید. بچه ها به چنین ارتباطات همیشگی و عاطفی نیاز دارد.

10 توصیه اساسی برای موفقیت در آغاز سال تحسیلی

خواب منظم و کافی

هر کودکی تا سن 6 سالگی به 12ساعت خواب شبانه و همچنین چرت بعد از ظهر نیاز دارد. در 13 سالگی این نیاز به 9 ساعت می رسد و در دوران نوجوانی 7ونیم تا 8 ساعت کافی است.

صبحانه کامل ومتعادل

حداقل یک نوع محصول لبنی {شیر ماست پنیرسفید} قند های کامل {نان بیسکویت غلات} و یک نوشیدنی {قهوه چای شکلات}

مسواک زدن دقیق دندان ها

حداقل صبح ها و شب ها قبل از خواب شستشوی دست ها

حداقل قبل از غذا خوردن و پس از رفتن به دستشویی

ناخن های کوتاه و تمیز

هرنوع سهل انگاری در این باره می تواند باعث بروز عفونت های گوارشی و تکثیر انگل های روده ای شود

کفش راحت

جرم ایده آل ترین جنس برای کفش است. بر خلاف کفش های ورزشی که موجب گرم شدن پاها ایجاد قارچ و پیچ خوردگی پاها می شود .

کیف سبک

حد اکثر 10% وزن دانش آموز

لباس راحت

شلوار های خیلی تنگ باعث مشکلات عروق و عفونت های ادراری می شود .

رفتار های "سالم"

کودکان را با آسیب های سیگار کشیدن و دیگر رفتار های بر خطر در جامعه آشنا کنید .

مراجعه منظم به پزشک

این مسئله برای کودکان و بچه هایی که بیماری های مزمن نظیر آسم و دیابت دارند اهمیت بیشتری دارد. کارت واکسن و اطلاعات پزشگی آن ئها را در اختیار مربی بهداشت مدرسه بگذارید .